loading...
رئال نیوز
آخرین ارسال های انجمن
احسان احمدزاده بازدید : 100 1394/04/08 نظرات (1)
رئال نیوز - مثل همیشه، رئال مادرید جزء نقش آفرینان اصلی پنجره نقل و انتقالات است و نام خیلی از بازیکنان بزرگ با رئال مادرید پیوند خورده است. سرخیو آگوئرو، پول پوگبا، داوید دخیا، آرتورو ویدال، تیبو کورتوا و لوکاس بیگلیا از جمله این نام ها هستند. در این بین گمانه زنی هایی در خصوص آینده برخی از بازیکنان کنونی رئال مادرید وجود دارد. از بین همه این شایعات و گمانه زنی ها، جدایی احتمالی سرخیو راموس داستانی است که طرفداران رئال مادرید از به وقوع پیوستن آن نفرت دارند.

در ادامه به بررسی وضعیت پیش آمده، تاثیرگذاری راموس در برنابئو و تاثیرات غیر مستقیمی که خروج او از باشگاه در پی خواهد داشت می پردازیم.

وضعیت پیش آمده

راموس تا دو سال دیگر با رئال مادرید قرارداد دارد و قرارداد فعلی او در ژوئن 2017 به پایان می رسد، اما در طول فصل 15-2014 او در پی امضای قرارداد جدیدی با رئال مادرید بود. تحت مدیریت پرز، معمولا قبل از این که قراردادها  به 24 ماه پایانی خود برسند، تمدید قراردادها به خوبی انجام می گرفت. اما در مورد راموس، وقفه هایی در موضوع تمدید قرارداد به وجود آمد زیرا او خواهان افزایش دستمزد خود بود تا مهر تاییدی بر نقش پررنگش در فتح لادسیما باشد. طبق گزارش سید لو خبرنگار گاردین، راموس با احتساب کسر مالیات، سالانه حدود 6 تا 7 میلیون یورو دستمزد می گیرد، 12 میلیون یورو کمتر از رونالدو و کمتر از بیل، بنزما و کاسیاس. به گفته مارکو رویز خبرنگار آس، راموس خواستار دستمزد 10 میلیون یورو برای هر فصل بود.

اما پرز تمایلی به مذاکره با این بازیکن 29 ساله نداشته ( پیشنهادافزایش دستمزد تا 7.5 میلیون یورو به راموس داده شد) و رابطه بین این دو با تنش و بی اعتمادی همراه شده است. راموس یک چهره با نفوذ در پایتخت اسپانیاست و به گفته سید لو پرز به بازیکنانی که قدرت به دست می آورند اعتماد نمی کند. راموس به شدت مخالف خوزه مورینیو و طرفدار سرسخت کارلو آنچلوتی بود و از سرمربی جدید تیم رافا بنیتز به صورت عمومی حمایت نکرد. به علاوه، گفته می شود که راموس از این که باشگاه خبر تمایل او به پیوستن به بارسلونا را تکذیب نکرده ناراحت است و این موضوع باعث شده تا بیش از پیش احساس کند که باشگاه رفتار مناسبی با او ندارد.

حالا که به نظر می رسد مذاکرات با شکست مواجه شده، به گفته رویز راموس پس از ملاقات با خوزه آنخل سانچز مدیر اجرایی باشگاه در والدبباس در روز چهارشنبه، از پرز و رئال مادرید خواسته که به پیشنهادات سایر باشگاه ها گوش بدهند. در نتیجه رئال مادرید قیمت 90 میلیون یورو را برای راموس تعیین کرده است، با وجود این که رقم فسخ قرارداد او 180 میلیون یورو است.

در ابتدای هفته گذشته منچستر یونایتد پیشنهاد اولیه 50 میلیون یورو برای راموس را ارائه داد و روز شنبه آس اعلام کرد که پیشنهاد دوم نیز با رقم 60 میلیون یورو از اولدترافورد به رئال مادرید رسیده است. این در حالی است که یونایتدی ها هم چنان به سرسختی خود در داستان نقل و انتقالاتی که شامل دخیا هم می شود ادامه می دهند.

تاثیر راموس در زمین

راموس بعد از پشت سر گذاشتن  10 سال در باشگاه، بدون شک یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم به شمار می رود. در رئال مادرید، مرد آندلسی همه جام های ممکن را فتح کرده است و با نمایش خیره کننده خود در برابر بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید نقشی فراموش نشدنی را در به دست آوردن لادسیما ایفا کرد.

در نبردهای هوایی قدرتمند و در زمین دارای سرعت بالایی است، یک تکل کننده نیرومند است و گل های سرنوشت سازی را به ثمر می رساند. این ویژگی ها ستاره سابق سویا را به یک بازیکن کامل برای پست مدافع میانی تبدیل کرده تا جایی که آنچلوتی او را با مدافع برجسته میلان پائولو مالدینی مقایسه کرده است. راموس در طول دهه گذشته بیش از هر مدافع دیگری گلزنی کرده است.

طبق آمار هواسکورد، در فصل گذشته راموس در توپ ربایی، سد کردن حریف و موفقیت در نبردهای هوایی نفر اول در رئال مادرید بوده است، در دفع توپ رتبه دوم را داشته و در در تکل زنی از سایر مدافعان میانی تیم یعنی په په، واران و ناچو عمکرد بهتری داشته است. بازیکن تیم ملی اسپانیا آمار گل زنی فوق العاده خود به عنوان یک مدافع را نیز حفظ کرده و در فصل گذشته برای دومین فصل پیاپی 7 گل را در همه رقابت ها به ثمر رساند.

نقش راموس به عنوان رهبر و نماد تیم

اهمیت راموس در تیم منحصر به استعداد او نیست. او نماینده چیز بیش تری است، چیزی بزرگ تر:

اکنون شاید بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ مدرن رئال مادرید، راموس نمایانگرماهیت تاریخی باشگاه است: یک مادریدیسمو. تعریف واژه مادریدیسمو دشوار است. برای بعضی ها، معنی این واژه پیرامون ارزش شجاعت، رهبری، آرمان، تواضع، سخت کوشی و احترام بنا شده است. برای بعضی دیگر این واژه یعنی دفاع از نشان ها و مدال ها، نشان دادن چهره ای شکست ناپذیر و همیشه به دنبال پیروزی بودن. صرف نظر از این که چه تعریفی از مادریدیسمو می شود، راموس تقریبا همه این ویژگی ها را با هم دارد. او یک نماد برای هویت دیرینه باشگاه است. در حقیقت، شخصیت و منش راموس همانی است که رئال مادرید همیشه تلاش کرده آن گونه باشد و این چیزی است که نمی توان قیمتی روی آن گذاشت.

تاثیرات غیرمستقیم جدایی راموس از باشگاه

به گفته مارکا در صورت جدایی راموس از برنابئو در این تابستان، بازیکن برجسته والنسیا نیکولاس اوتامندی اولویت اول رئال مادرید خواهد بود.

از خیلی جهات اوتامندی شبیه به راموس است. مدافعی که با پرخاشگری، قدرت، جنگندگی و خطرهایی که در ضربات شروع مجدد ایجاد می کند شناخته می شود. این بازیکن آرژانتینی هم چنین از تمایل خود به ترک مستایا خبر داده  و رقم فسخ قرارداد او 50 میلیون یورو است. رقمی معقول برای رئال مادرید. با این حال ورود اوتامندی به رئال مادرید اوضاع ترکیب تیم را پیچیده می کند و دردسرهای جدیدی را به وجود می آورد. طبق قوانین یوفا، باشگاه ها تنها می توانند سه بازیکن غیر اروپایی داشته باشند و با آمدن دانیلو از پورتو، رئال با وجود کاسمیرو، لوکاس سیلوا و خامس رودریگز اکنون چهار بازیکن غیر اروپایی دارد. پیش از این به نظر می رسید که از بین این چهار بازیکن سیلوا مجبور به ترک تیم شود، اما آمدن اوتامندی می تواند به این معنی باشد که کاسمیرو نیز باید باشگاه را ترک کند.

با چنین وضعیتی رئال مادرید دو بازیکن در پست هافبک دفاعی را از دست می دهد و این موضوع باعث می شود باشگاه باز هم در بازار نقل و انتقالات به دنبال خریدهای جدید باشد، در حالی که چیزی که رئال مادرید در این تابستان واقعا به آن نیاز دارد  ثبات و متوقف کردن خرید و فروش های مداوم در نقل و انتقالات است.

همه موارد ذکر شده بر این نکته تاکید می کند که جدایی راموس زیان آور و از چندین جنبه قابل بررسی خواهد بود.

تیم کالینز

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط علیرضا جوادی در تاریخ 1394/04/09 و 0:45 دقیقه ارسال شده است

لعنت به پرز


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
رئال نیوز به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین سایت های رئال مادرید در ایران می باشد . این سایت با هدف ارائه آخرین اخبار و پوشش تصاویر و ویدئو های تیم فوتبال رئال مادرید در خدمت هواداران عزیز این باشگاه بزرگ می باشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان آئودی کاپ ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6150
  • کل نظرات : 3476
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 898
  • آی پی امروز : 153
  • آی پی دیروز : 167
  • بازدید امروز : 345
  • باردید دیروز : 383
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,288
  • بازدید ماه : 345
  • بازدید سال : 62,132
  • بازدید کلی : 2,251,911